Agile Scrum result

Agile Scrum werkmethode voor optimale productiviteit

De Agile Scrum werkmethode brengt transparante communicatie binnen het team en met stakeholders, waardoor valse verwachtingen worden voorkomen. Deze methode zorgt voor evolutie binnen het bedrijf, wat zeer gewenst is om stilstand te voorkomen. Als Product Owner bepaal ik aan welke projecten gewerkt wordt door interviews met stakeholders en andere waardebepalingen.

Ik registreer alle projecten in een Atlassian JIRA board gekoppeld aan onze Bitbucket en Atlassian Service Desk. De prioriteiten worden bepaald aan de hand van enkele methodieken en de backlog wordt up-to-date gehouden. Ik geef de projecten kenmerken die belangrijk zijn in het gehele proces. De rol van Product Owner brengt verantwoordelijkheden met zich mee, en ongefundeerde beslissingen kunnen tot slechte acceptatie leiden.

Na overleg met stakeholders en het Scrum team bepaal ik de actieve projecten. Het Scrum team heeft de verantwoordelijkheid voor de uitvoering en oplevering van de projecten met alle uitdagingen en voorwaarden die daarbij komen kijken. Als Product Owner moet ik erop toezien dat het Scrum team optimaal kan werken en aan de verwachtingen voldoet.

De Agile Scrum werkwijze is na introductie steeds meer onderdeel geworden van het bedrijfsproces en heeft zich bewezen als waardevol. Het zorgt voor transparante processen, toename van acceptatie en optimale productiviteit. Voor optimale resultaten dienen de Scrum teams zelf sturend te zijn, maar de uitvoering kan alleen succesvol zijn onder juiste condities en begeleiding.

Transparantie is enorm belangrijk in het proces om teleurstellingen en onduidelijkheden te voorkomen. Persoonlijke projecten, zoals een online handleiding en kennisbank voor klanten en interne medewerkers, zijn al geruime tijd in gebruik en hebben hun waarde reeds bewezen. De leeromgeving en Service Desk worden binnenkort opgeleverd.

De leeromgeving zal binnen enkele maanden door klanten gebruikt kunnen worden, terwijl de Service Desk klaarstaat voor gebruik. Met de Service Desk sturen we de klantenservice aan en kunnen huidige en toekomstige klanten geholpen worden. Als Product Owner blijf ik me bezighouden met het bepalen van projecten en het ondersteunen van het Scrum team om optimale resultaten te behalen.